„На следващия ден Йоан видя Исус, че идва към него, и каза: Ето Божия Агнец, Който поема греха на света!“ (Йоан 1:29)

Често се натъжавам, когато слушам и чета за цялото страдание в света. Той е изпълнен с насилие, несправедливост, желание за власт и егоизъм, но и с леност и безразличие. Не можем обаче да обвиняваме само другите хора или дявола. Моето нежелание да помагам може да е толкова разрушително, колкото и делата на тези, които вършат зло.

Всичко е свързано. Никой човек не е остров в океана – всеки ден все повече се убеждаваме в това. Ето защо всеки носи вина. Надеждата да помогнем на този свят само с добра воля и работа се оказва илюзия. Грехът на света го тегли непрестанно надолу, към бездната.

Но ето че дойде Божият Агнец, Който изкупи света. Той отне космическите последствия от нашия грях. Той има силата да дари живот и щастие на тези, които нямат нищо в този свят. Той поставя началото на новия свят – не само с основаването на Църквата, но и със Своето второ пришествие и сътворяването на нова земя и ново небе. Той поднови всичко чрез Своята жертва.

Какво означава тя за нас? Не ни ли побиват тръпки, когато си представим кръвта, която се пролива от жертвените животни в еврейския храм? Да, но това беше необходимо, за да напомня на хората, че последиците от техния грях са кървави. Исус изпълни съвършената жертва и в това се изразява тайната на кръста. Нека я приемем в сърцата си!

 

 

Молитва: Господи, помогни ни да бъдем благодарни за Твоята жертва и да растем в познаването на Твоята удивителна любов. Амин.

 

 

Jana Danečková (1977), Чехия



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие