„… а ние проповядваме разпънатия Христос, за юдеите – съблазън, а за езичниците – глупост; но за самите призвани, и юдеи, и гърци, Христос, Божия сила и Божия премъдрост.“ (1 Коринтяни 1:23-24)

Защо разпъването на Христос беше нещо скандално и камък за препъване? Какво очакваха хората от Спасителя на света?

Юдеите, Божият народ, искаха знамения – ни казва апостол Павел. Те знаеха, че са избрани от Бога, Който им е дал всичко необходимо – Закона. За тях той беше пълноценно напътствие за живот според Божията воля, за мъдър живот. Те имаха нужда от ясни знаци за волята на Бога и получиха много знаци, че Бог е един.

За гърците мъдростта не се изразяваше в списък с предписания, а беше качество, към което човек се стреми, което може да постигне и да култивира. Разпънат на кръста Божи Син противоречеше на техните представи за мъдростта.

Апостолът обаче ни казва: „Защото, понеже в Божията мъдра наредба светът с мъдростта си не позна Бога, благоволи Бог чрез глупостта на това, което се проповядва, да спаси вярващите“ (1 Коринтяни 1:21). В Свещеното писание мъдростта и глупостта не се разглеждат като резултат от интелектуалните ни достижения. Мъдростта е живот според Божията воля. Затова тя е наречена „дърво на живот“ (Притчи 3:18). Глупост е да тръгнеш по противоположния път, който води към смърт. Исус дойде на света, живя сред хората и умря на кръста, за да ни дари вечен живот. Случи се нещо, което нито юдеите, нито гърците очакваха: Бог направи глупост човешката мъдрост, за да спаси онези, които вярват в Него.

 

Молитва: Боже, благодарим Ти за дара на вечния живот: Исус – Божията премъдрост. Амин.

 

 

 

 

Nina Topalska (1981), България



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие