„Аз Съм добрият Пастир. Аз познавам Своите овце и Моите Ме познават.“ (Йоан 10:14)

В Евангелието Исус казва: „Аз съм Добрият пастир“. Божият Син стана въплъщение на Божията любов. Той дойде на света, за да покаже на хората с думи и дела, че Бог ги обича. От любов към нас Христос даде живота Си. „Добрият пастир дава живота си за овцете.“ Христос даде живота Си за нас на кръста. Той избра да се пожертва за Своите овце. Исус не просто заяви, че е Добрият пастир, но го доказа. Той умря и възкръсна на третия ден. Както сам казва за Себе Си: „бях мъртъв и, ето, живея до вечни векове; и имам ключовете на смъртта и на ада“ (Откровение 1:18).

Добрият пастир обича своите овце, а Исус ни обикна до смърт на кръста. Той казва, че познава Своите овце, затова може да ги вика по име. Какво утешение! Има някой, който ни познава: знае имената ни, грижи се за нас и ни търси, когато се изгубим. Не сме анонимни.

Ние живеем в началото на 21-вия век. Всеки ден се борим с безпокойствата и грижите. Както се казва в една притча: „Никой човек не е безгрижен. Ако има такъв, то той не е човек“. Постоянно се притесняваме за малки неща и позволяваме грижите да изпълват сърцата ни. Но не сме сами. С нас е Добрият пастир, Който иска да ни помогне. Не сме оставени сами да се справяме с проблемите. Нашият Господ Исус – Добрият пастир – иска да ни подкрепи. Правил го е преди и ще продължи да го прави.

 

Молитва: Боже, благодарим Ти за Исус Христос, Добрия пастир, Който е същият вчера, днес и завинаги. Амин.

 

 

Józef Bartos (1968), Полша



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие