„Затова и Бог Го превъзвиси и Му подари името, което е над всяко друго име, така че в името на Исус да се поклони всяко коляно от небесните и земните, и подземните същества“ (Филипяни 2:9-10)

В Посланието на апостол Павел към филипяните името на Исус е не само поставено над всяко друго име, но и превъзвисено над всичко земно и небесно. Всичко, което е на небето, на земята и под нея, ще се преклони пред него.

Това е удивително. Исус вероятно е единственият, който не се е стремял към земна слава или постижения. Той не се позоваваше на книгите, които е написал. Всичките Му думи, записани в Новия завет, бяха казани пред хората, които после ги разказваха. Единственото свидетелство от Евангелието, че Исус е написал нещо, е разказът за заловената в грях прелюбодейка. Какво е написаното от Него на земята в онзи ден, не знаем, но знаем, че много от хората, които обвиняваха жената, останаха засрамени (Йоан 8:6).

В Евангелието четем, че след Своето възкресение Исус отново сяда на трапезата с учениците. Той им дава надежда, защото…

Исус още веднъж дойде, „за да говори за радостта от надеждата“.

За Него беше възможно „да говори още веднъж за пламъка на живота“.

Още веднъж Той говореше с любов, „защото ако някой свидетелства, че се е случило веднъж, то трябва да се случва отново“ (Ерих Фрийд).

 

Молитва: Исусе, да бъде слава на Твоето име, защото Ти говориш езика на любовта. Амин.

 

 

 

 

 

Ueli Frei (1965), Швейцария

 



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие