и Който държи всичко чрез Своето могъщо слово. Той, след като извърши чрез Себе Си очистване на греховете, седна отдясно на Величието във висините…“

(Евреи 1:3)

Посланието към евреите започва с много силни думи: Исус е сияние на Божията слава и съвършен образ на Неговото лице. Бог, Който е Дух и живее в непристъпна светлина, се явява в Исус Христос. Чрез Него невидимият Бог става видим. Удовлетворен е копнежът на човека да види Бога. Апостол Йоан свидетелства за опитността на апостолите – те чуха Словото на живота със собствените си уши, видяха Го със собствените си очи и Го докосната със собствените си ръце.

Какво чудесно и невероятно откровение! Бог отправи непредсказуемо и скандално предизвикателство към всички богословски и философски идеи за Бога и ясно показа, че Той не може да бъде опитомен в рамките на човешки концепции и добре подредени мисловни конструкции. Това предизвикателство беше отправено веднъж завинаги. Какъв е нашият отговор? Различен ли е той от реакциите на евреите и гърците от I век? Наистина ли вярваме, че Исус Христос е съвършен образ на Божието лице? Ако вярваме в това, какви са последиците от нашата вяра?

Не е нужно да се питаме повече какъв е Богът, в Когото вярваме. Нашият Бог е Бог на жертвоготовната любов. Той обича Своите Си докрай – до последния дъх на единородния Си Син. Тази любов побеждава и дори смъртта няма сила да я задържи. Имаме Бог, Който е за нас и с нас, любящ Бог, Който иска да ни направи участници в божественото естество по благодат. Нека споделим Неговата любов, която ще преобрази не само нашия живот, но и живота на мнозина.

 

Молитва: Господи, дай ни сила да бъдем като Теб в ежедневния си живот. Амин.

 

Daniel Topalski (1974), България



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие