„Ти ли си Онзи, Който има да дойде, или друг да очакваме?“ (Матей 11:3)

Учениците на Йоан Кръстител отправиха към Исус въпрос, който изискваше еднозначен отговор. Исус обаче отговори с призив към размисъл, защото в такъв момент личната опитност беше много по-съществена от богословската дискусия. Той ги призова да наблюдават, вместо да боравят със заучени истини. Гледането и слушането бяха предпоставките те да станат свидетели на видяното и чутото. Исус не им даде догматичен отговор, а им посочи първите плодове на Божието царство: слепи проглеждаха, куци прохождаха, прокажени се очистваха, глухи прочуваха, мъртви биваха възкресявани… С други думи, Той им посочи реалността на освобождението, което носи за света.

Йоан и неговите ученици очакваха Месия, Който вероятно щеше да ги освободи от властта на Рим. Вместо това Исус им показа как започва истинското освобождение – от всеки човек. Те трябваше първо да освободят самите себе си от слепотата, глухотата, нечистотата и всичко, което ги тегли към смъртта. Спасителят ни освобождава за истинския живот, който Бог в любовта Си ни подарява.

Какво чакаме? Спасител, който премахва всички несправедливости в света? Готови ли сме да бъдем Негови съработници, които първо са освободени чрез Христовата жертва? Съработничеството ни с Бога ни дава възможност да вземем участие в изграждането на Божието царство, което започва от промяната в човешките сърца.

 

 

Молитва: Господи, освободи ни от всичко, което ни пречи да извършим това, към което си ни призовал. Амин.

 

 

Etienne Rudolph (1966), Франция



Цитати:


Последни новини

Октава на молитва за християнско единство: ден трети

20.01.2018

Книгата Изход ни показва грижата на Бога към тези, които са поробени. Пасажът, в който Бог се разкрива на Мойсей в горящия храст, е решително заявяване на Неговата воля да освободи Своя народ. Бог вижда тяхното страдание, чува техните викове и идва да ги избави. Днес Той също чува виковете на тези, които са поробени, и иска да им върне свободата. Защото сексуалността е дар от Бога и най-дълбок израз на интимност. Изопачената употреба на този дар служи на порнографията, заробва и обезценява тези, които я произвеждат, както и нейните консуматори. Бог не остава безчувствен към тяхното страдание и християните са призвани също да се чувстват съпричастни.

Прочети повече

Актуален коментар, Богословие