11 декември 2014

Cornelia

 

„Салмон роди Вооз от Рахав; Вооз роди Овид от Рут…“

(Матей 1:5)

 

Преди известно време участвах в една християнска конференция. Докато участниците се отправяха към залата, видях един хлапак с прическа в стил „Мохаук“. След малко пристигна един моторист със своя „Харли Дейвидсън“ и се присъедини към тълпата. Първата ми мисъл беше: „Какво правят те тук – моторист и пънкар?“ Подобно нещо си помислих, докато четях родословието на Исус в Евангелието според Матей. Една проститутка (Рахав) и една чужденка (Рут) – какво търсят те в родословието?

 

Бог очевидно не се е срамувал от връзката на Своя Син с тези хора. Напротив, двете жени са споменати с техните имена (което е необичайно за библейските родословия) и по-този начин присъствието им е подчертано. Като че ли Бог се гордее със съществуването им, въпреки проблематичното им минало и произход. Струва си те да бъдат специално споменати и да заемат своето място заедно с останалите в Божията история, която е написана отново чрез Исус. Тази история продължава, когато хора с различен произход, които може и да не са ни симпатични, признават Исус Христос като техен Спасител.   

 

Готови ли сме да позволим дори на такива хора да получат една издигната позиция в Божието царство? Честно казано, моите собствени мисли по въпроса се нуждаят от преразглеждане.

 

Исусе, дари ми с отворено сърце, така че да се се срещам с другите в Твоята любов. Святи Душе, обнови моите мисли и ми дай по-широк хоризонт, когато границите ме притискат. Ти си Бог на всички човеци! Амин. 

 

Корнелия Шрамел (32), Швейцария